mandag 22. mars 2010

Det er service det..

getimage.aspx.jpg På de aller fleste bensinstasjoner får man kjøpt smågodt i pappbegre. Disse fylles opp, settes lokk på, og så betaler man en fast pris. Jeg pleier av og til å fylle et sånt beger med deilige, små, myke, livsnødvendigheter av noen karamellsjokolader, og det var det jeg gjorde for noen dager siden.
Vel inne på bensinstasjonen, fant jeg en boks, fylte den til randen, men kunne ikke finne plastlokk for å sette på. Bak disken sto en gutt i 20 årene, som så at jeg virret rundt.  Han kom mot meg og spurte
-" Træng du lokk?"  Og før jeg fikk svart fortsette han:
-"Ja, før du får jo mykje meir i den boksen der UTEN lokk. Æ pleie å ta boksan, trøkke ned bunnen, fylle opp så mykje æ klare og stappe neri med knyttnævven. Lokket træng nemlig bare å berører kanten, og du, du har jo ikkje lokk engang."
Han var nå ganske ivrig, og gestikulerte med store armbevegelser.  Jeg må på dette tidspunktet antakelig ha sett en smule forvirret ut, men  han fortsatte ufortrødent:
-"Æ gjør sånn her! " Og før jeg fikk sukk for meg, tok han tak i boksen min, slo med knyttneven nedi så sjokoladen spratt, og sa triumferende:
-" Se! Nu får du plass til meir"

Og det gjorde jeg. Riktignok hadde karamellsjokoladen inntatt en ny fasong, men dog..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar