fredag 12. mars 2010

HusmorGen

Noen ganger bare må jeg.   Husmorgenet mitt får akutt behov for å rydde, og i dag gikk det utover gutterom fylt til randen.
Guttene har streng beskjed om at de må rydde selv, men sortering er ikke deres sterkeste side. Lego, actionfigurer, bakugan, og nintendospill  flyter rundt i salig blanding.  
I dag øynet jeg sjansen. Den ene var avvæpnet med influensa og den andre på skolen. Rydding kan bare skje når guttene ikke er tilstede, ellers vil min minste Askeladd spare på alt: "Å, jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre, jeg fører vel den og", sier lillegutt.  
Eller han sier vel egentlig noe sånt som:  "MAMMA!  HAR DU KASTA DENNA??  MEN Æ BRUKE DEN JO!!"  Hvilket er en sannhet med modifikasjoner ettersom leken beviselig er dekket med en cm støv.  En gang sto han til og med og sperret veien inn til rommet sitt, i frykt for at jeg skulle rydde vekk yndlingslekene hans.
Dermed  gikk jeg til angrep med vaskebøtte og svarte sekker.  Fikk tømt hyller og skap for diverse, og fylte 4 sekker til randen!
Det beste med det hele er at det synes slettes ikke, og ingenting vil noensinne bli savnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar