søndag 14. mars 2010

Om snøen som faller i år

I år har vi skikkelig vinter. 
Vi har  kjøpt nye ski, snowboard, dunjakker og polvotter.  Naboen har fått snøfres, en kollega har sikret seg elektriske skosåler, og undertegnede har flyborne ullsokker helt fra Moskva. 
Hele Norge dekkes i hvitt. Også vi som bor nord for polarsirkelen.  Her oppholder vi oss stort sett innendørs, hvis vi ikke er, vel å merke, ute for å måke oppkjørselen fri for snø.   Her forleden gikk jeg inn i butikken for å handle litt.  Og fant bilen utenfor fullstendig begravd på bare 10 min.
Det blir noen tonn snømåking, og nye muskler oppdages for hver dag.  Nabofruen sukket over snøskuffelen i går: "Har han ikke fått nok nu.  Ska vi få snø oppetter hustakan før han e fornøyd?"  Og jeg er skjønt enig i at Nå er det nok, og at "han" nu må skjerpe seg!
På facebook prøvde en seg på å averterer snø til salgs, "Hentes i Bergvg. 10",  men avsettingen var visst ikke så god.     
Likevel finnes der blide ski -entusiaster, med blå swix i blikket og mantraet: "Ka skulle vi gjort uten snøen, skulle vi bært skien?"  
Yr.no kjører en upartisk linje. Der meldes det bare om mer snø de kommende døgnene.  



1 kommentar:

  1. Nå er faktisk jeg også lei sneen....og jeg føler jeg har vært supertålmodig leeeenge nå!!
    Men etter denne helgen synes jeg virkelig at nok er nok!!!
    Forøvrig så synes jeg du har en koselig blog jeg skal følge med på videre.
    Klem fra Ålebyen.

    SvarSlett